Je huis helemaal herfstproof met nieuwe designproducten

Nieuw bij IKEA, augustus 2016

Nu de zomer op zijn hoogtepunt is, kijken wij alvast even naar wat de herfst voor ons in petto heeft. We hebben deze maand vooral oog voor de keuken: we introduceren twee nieuwe keukenseries, inclusief een resem bijpassende accessoires. Voor de rest van de woning ligt een hoop textiel te wachten, van kussenovertrekken met traditionele Zweedse motieven tot stemmige dekbedovertrekken en twee vloerkleden die bestand zijn tegen het buitenleven.

De woonkamer kan zich verheugen op een markante rotan schommelstoel en beeldige, moderne tafeltjes. Om iedereen in de sfeer te krijgen, gooien we een assortiment decoratiestukken in de strijd. Ontdek de glazen stolp en vitrine, schattige figuurtjes uit aluminium en ook nog kandelaars, allemaal om je interieur te doen stralen tegen dat de bladeren beginnen te vallen.

GRÖNADAL SCHOMMELSTOEL

Traditioneel Vietnamees handwerk en moderne Scandinavische stijl sluiten een verbond. Het resultaat is de GRÖNADAL schommelstoel. De stoel werd geproduceerd in een rotanfabriek in Nha Trang waar IKEA uiteenlopende producten vervaardigt om zo banen te scheppen en waardevolle rotanbewerkingstradities te helpen overleven. De stoel is gemaakt van een ongebruikelijke materiaalmix en kreeg een pakkende, iconische vorm. Designer Lisa Hilland legt uit:

“Met GRÖNADAL wilde ik een schommelstoel ontwerpen die zou opvallen als onverwachte kruising van materialen en stijlen. Rotan en essen zijn levende, natuurlijke materialen die mooi oud worden. Ze vormen een boeiend contrast met gelakt staal. De zitting en de rugleuning zijn met de hand gevlochten volgens traditionele technieken, terwijl de uitgepuurde constructie gelinkt is aan modern Scandinavisch design.”

Door middel van een techniek om het rotan rechtstreeks rond de stalen buizen te vlechten, maakten bedreven ambachtslui een heerlijk lichte stoel die je makkelijk meeneemt naar je favoriete schommelplekje.

SUNNERSTA KITCHENETTE

Een grote keuken installeren is soms te duur, te tijdrovend of gewoon niet nodig. Daarom hebben we de SUNNERSTA kitchenette ontwikkeld. Deze vrijstaande keuken is ideaal voor wie klein woont en voldoet aan je behoeften als je op zoek bent naar makkelijk te installeren keukenfuncties tegen een onklopbare prijs. Designer Henrik Preutz hoopt dat de SUNNERSTA keuken koken makkelijker en leuker zal maken:

”Met de SUNNERSTA kitchenette wilde ik een creatieve, speelse sfeer rond koken aanmoedigen. Maak er ook in een kleine woonruimte een open, uitnodigende keuken mee, installeer een keukenzone op kantoor of een tijdelijke oplossing terwijl je verbouwt.”

Je kan in deze kitchenette snijden, schillen en koken, opbergen en eten koelen. Er is ruimte voorzien voor één kookplaat die je kan opbergen om plaats te maken op het werkblad voor de afwas of de mise-en-place. Onder het werkblad is plaats voor een kleine koelkast, en opzij kan je een SUNNERSTA roltafel zetten voor extra opbergruimte. Je kan er nog de speciaal voor SUNNERSTA ontwikkelde TILLREDA mobiele inductiekookplaat en de koelkast aan toevoegen.

Honger gekregen naar meer nieuwigheden? Neem een kijkje in de IKEA media gallerij of snuister hier door ons persdossier.

August News PR file

PDF - 4.3 Mb

Sabrina Requejo

Commercial PR responsible, IKEA Belgium

Persberichten in je mailbox

Over IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.480 medewerkers.