IKEA werft 50 logistieke medewerkers aan voor haar distributiecentrum in Winterslag

Nieuwe activiteiten zorgen ervoor dat klanten die kiezen voor thuislevering vanaf september rechtstreeks vanuit België worden beleverd.

Voor de uitbreiding van de activiteiten in het distributiecentrum van Winterslag, zoekt IKEA 50 nieuwe logistieke medewerkers. Het distributiecentrum wordt vanaf september een Multifunctionele Logistieke eenheid die naast de bevoorrading van de Belgische en Nederlandse IKEA woonwarenhuizen, ook zal instaan voor de rechtstreekse thuislevering bij Belgische klanten. Om die betere en snellere service voor Belgische IKEA klanten in goede banen te leiden, is IKEA Winterslag op zoek naar orderpickers, heftruckchauffeurs en reachtruckchauffeurs.

Het IKEA distributiecentrum in Winterslag staat sinds 2002 in voor de bevoorrading van de Belgische en Nederlandse IKEA woonwarenhuizen. Op een totale oppervlakte van 100.000 m² worden in het distributiecentrum dagelijks een 100-tal trailers en containers verwerkt door 200 medewerkers. Na een omvorming tot Multifunctionele Logistieke eenheid, zullen vanaf september ook de IKEA producten die thuis geleverd worden bij Belgische klanten rechtstreeks vanuit Winterslag vertrekken. Zo kan IKEA haar Belgische klanten een nog snellere en betere service bieden. Momenteel wordt reeds 7 à 8 % van het volume producten die bij IKEA België worden gekocht bij de klant thuis geleverd, dit zijn vooral keukens. Dat gebeurde tot nog toe vanuit het IKEA distributiecentrum in Dortmund.

Om de nieuwe activiteiten vlot te laten verlopen, breidt het distributiecentrum uit van 200 naar 250 medewerkers. IKEA is voornamelijk op zoek naar magazijnmedewerkers die kunnen of willen leren rijden met een hef- of reachtruck en orderpickers om bestellingen uit het magazijn te nemen en klaar te zetten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen terecht op de jobsite van IKEA, via www.IKEA.be. Daarnaast heeft IKEA een speciale samenwerking op poten gezet met Stad Genk om ook jongeren uit kansengroepen te bereiken. Begin september wil IKEA Winterslag de 50 nieuwe medewerkers aan boord hebben.

Samenwerken en groeikansen op een fijne werkplek

“Bij de naam ‘IKEA’ denken mensen meteen aan onze woonwarenhuizen en niet aan logistieke jobs. Ze staan er niet bij stil dat we in België ook een volledig distributiecentrum hebben om de winkels te bevoorraden, en binnenkort ook rechtstreeks aan klanten te leveren”, aldus Luc Van Schil, Manager DC Winterslag.

“Wij werken hier met een gemotiveerd team van 200 medewerkers. Een heel diverse groep waar 13 nationaliteiten, jonge en meer ervaren medewerkers in een goede sfeer samenwerken. 1 op 4 logistiek medewerkers is een vrouw, en dat mogen er gerust wat meer worden. We hechten veel belang aan opleidingen en doorgroeimogelijkheden. Ik lanceer dan ook graag een warme oproep aan ieder die op zoek is naar een boeiende job in de logistiek, om zich kandidaat te stellen!”

Solliciteren kan via www.IKEA.be.

Over het distributiecentrum in Winterslag

Het IKEA Distributiecentrum in Winterslag verdeelt IKEA goederen van leverancier naar de IKEA woonwarenhuizen en klanten op een kostenefficiënte, milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde manier. Daarnaast is het een aanspreekpunt met de nodige competenties voor alle partners in de toeleveringsketen. Het distributiecentrum in Winterslag maakt deel uit van het IKEA DS Central Europe. Samen met DC Oosterhout (Nederland), neemt DC Winterslag de bevoorrading op zich van 21 winkels in België en Nederland. Vanaf september 2016 zal DC Winterslag 250 medewerkers tewerkstellen.

www.IKEA.be

Annelies Nauwelaerts