Bestrijd voedselverspilling op en naast je bord met deze 7 IKEA producten

ZAVENTEM – Op 29 september is het ‘Internationale dag tegen voedselverspilling’ en om ook jou te helpen de strijd aan te gaan, heeft IKEA enkele handige producten verzameld om op creatieve wijze minder afval te genereren thuis*. 7 producten voor 7 acties, de perfecte match voor de ‘7 Dagen Zonder Verspilling’ uitdaging van Too Good To Go** die op 26 september gelanceerd wordt. ​ ​

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

MAANDAG

SVENSÅS memobord, om het vooraf plannen van zowel de maaltijden als boodschappen te vergemakkelijken, alsook de kook-en opruimtaken gemakkelijk te verdelen binnen het gezin. € 12.99

DINSDAG
IKEA 365+ glazen voorraadpot met duurzaam deksel in bamboe, doorzichtig en eenvoudig in gebruik om gemakkelijk het overzicht te bewaren in je frigo. € 7

WOENSDAG
TÅRTBAK bakvorm om met eventuele broodrestjes een heerlijke broodpudding te maken. € 12.99.

DONDERDAG
De IKEA 365+ etiketten zijn een slimme manier om altijd een overzicht te houden van de inhoud (en houdbaarheidsdatum) van je potten en voorraaddozen. ​ € 1,99 / 50 stuks

VRIJDAG
BESTÄMMA 3-delige set voorraadpot: handig om restjes in te bewaren en ze bij een andere maaltijd op te warmen. € 4.49 / 3 stuks

ZATERDAG
KUNGSFORS set van 2 netjes uit duurzaam verbouwde katoen. Gebruik de tasjes om boodschappen te doen en hang ze thuis aan de haak voor het bewaren van groenten en fruit, dan blijft het langer vers. € 4.99 voor set van 2

ZONDAG
Wees creatief en maak je eigen sap van (restjes) fruit of bessen met de driedelige KRÖSAMOS zeef – en trechter set. Niets weggooien is de boodschap! € 9,99 voor set van 3

* Lees HIER hoe IKEA België de voedselverspilling in de eigen productieketen met 50% verminderd heeft.

**IKEA België heeft sinds 2019 een samenwerking met Too Good To Go. Op het einde van de dag kan je via de TGTG app onverkochte maaltijden uit het IKEA restaurant tegen een aantrekkelijke prijs aankopen.

OVER TOO GOOD TO GO

Opgericht in Denemarken in 2016 en gelanceerd in België op 1 maart 2018, stelt de app van Too Good To Go iedereen in staat om de strijd tegen voedselverspilling aan te gaan door handelaren en consumenten te verbinden met elkaar via het platform. Too Good To Go is de grootste community in Europa die de strijd tegen voedselverspilling actief aangaat, met meer dan 117.000 partners en 46 miljoen consumenten verspreid over 15 landen. Samen hebben ze al meer dan 100 miljoen maaltijden van de vuilnisbak gered.

*Noot aan de redactie: neem een kijkje op IKEA.be voor de meest actuele productinformatie.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​