IKEA organiseert de grootste rommelmarkt van België

8 juni 2024

Zaventem, 22 april 2024 — Op zaterdag 8 juni organiseert IKEA België de grootste rommelmarkt van België: acht rommelmarkten zullen gelijktijdig plaatsvinden op de parkings van alle Belgische IKEA winkels. Dankzij het initiatief wil IKEA op een nieuwe manier Belgische consumenten aansporen om hun meubels en andere spullen een langer leven te geven. IKEA België opent vandaag de inschrijvingen ter gelegenheid van de Dag van de Aarde.

Iedereen is welkom op de enorme rommelmarkt om spullen te verkopen die niet meer gebruikt worden, om leuke koopjes te scoren of simpelweg om wat rond te struinen. Het initiatief wordt de grootste rommelmarkt van België en zal doorgaan op zaterdag 8 juni 2024 op de parkings van de acht Belgische IKEA winkels, namelijk IKEA Anderlecht, IKEA Arlon, IKEA Gent, IKEA Hasselt, IKEA Liège, IKEA Mons, IKEA Wilrijk en IKEA Zaventem.

Het initiatief ligt in lijn met het engagement van IKEA om het dagelijks leven van zoveel mogelijk mensen te verbeteren door een aangename en betaalbare thuisomgeving mogelijk te maken, en tegelijkertijd circulaire, duurzame consumptie aan te moedigen.

"IKEA België wil mensen samenbrengen om een dagje te vertoeven in een gezellige setting en hen ook aanmoedigen om hun spullen een tweede of derde leven te geven," vertelt Nathalie Van Edom, Sustainability Manager bij IKEA België

Alle soorten meubels en spullen kunnen worden verkocht, ongeacht de grootte of het merk. Toegang tot het evenement is gratis voor bezoekers. Standhouders moeten hun plaats online reserveren. Hiervoor betalen ze een bijdrage van €5 die gedoneerd zal worden aan "Welkom Thuis", het project van IKEA België dat kwetsbare eenoudergezinnen ondersteunt. Na hun inschrijving ontvangen standhouders een online bevestiging met praktische informatie. Let op, de plaatsen zijn beperkt.

IKEA België nodigt iedereen uit om op zaterdag 8 juni 2024 tussen 10:00 en 16:00 langs te komen op de parking van zijn of haar IKEA winkel om deze enorme rommelmarkt bij te wonen. Standhouders zijn welkom vanaf 9:00.

👉🏻 Via deze link vind je praktische informatie over het evenement en een link naar het inschrijvingsformulier voor standhouders.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​